Laitteet, ohjelmistot, huolto: Infuusiojärjestelmä yhdessä paketissa

Tuotteen pikahaku

Valitse kategoria tai alakategoria

Laitteet, ohjelmistot, huolto: Infuusiojärjestelmä yhdessä paketissa

B. Braunin Spaceplus & OnlineSuiteplus -infuusiojärjestelmä on entistä monipuolisempi. Digitaalisuus, käyttäjäystävällisyys ja palvelun kokonaisvaltaisuus ovat olleet tuotekehityksen keskiössä.

Huoltoesimies Olli Maunu (vas.), huoltoteknikko Markus Kuusinen ja huoltoteknikko Janne Holopainen muodostavat B. Braunin huoltotiimin, joka vastaa laitteiden huollosta ja korjauksista.

Vuonna 2021 lanseerattu Spaceplus & OnlineSuiteplus -infuusiojärjestelmä tarjoaa täyden palvelun itse laitteista huoltoon ja ohjelmistoihin. Infuusiolaitteiden käyttömahdollisuudet laajenevat, kun käytössä on kokonaisvaltainen infuusiojärjestelmä, ei vain infuusiopumppuja.

– Kokonaisuus on entistä monipuolisempi ja siitä on helppo räätälöidä asiakkaalle hänen tarvitsemansa ohjelmistot ja palvelut, B. Braunin liiketoimintayksikön päällikkö Jukka Sinisalo kertoo.

Tuotekehityksessä on kiinnitetty erityistä huomiota infuusiopumppujen toimivuuteen sairaalan tietoverkossa. Kaikki Spaceplus-infuusiolaitteet voidaan liittää sairaalan tietojärjestelmään langattomasti. Se helpottaa tiedonsiirtoa esimerkiksi potilasta siirrettäessä. Infuusiojärjestelmä parantaa myös potilasturvallisuutta, kun hälytykset ohjataan yksittäisestä laitteesta keskitettyyn hälytysjärjestelmään ja henkilökunnan mobiililaitteisiin.

– Se, että laitteiden lääkekirjastot ja ohjelmistoversiot voidaan päivittää verkon kautta, säästää aikaa ja resursseja. Laitteita ei tarvitse päivitystä varten kerätä pois vaan ne voivat olla käytössä potilaspaikoilla. Myös lisäominaisuudet ja uudet ohjelmistoversiot saa käyttöön B. Braun Health Cloud -pilvipalvelusta, ja ne voi helposti lähettää suoraan pumppuihin.

Laitteiden helppokäyttöisyys lisää potilasturvallisuutta. Laite opastaa käyttäjää läpi toiminnon. Käyttökieleksi voi valita suomen lisäksi englannin tai ruotsin.

Huoltoja tehdään niin B. Braunin tiloissa Helsingin Pitäjänmäessä kuin asiakkaiden luona eri puolilla maata.

Huoltotiimi huoltaa ja kouluttaa

Osalla B. Braunin asiakkaista ei ole omaa huolto-organisaatiota, osalla suurimmista asiakkaista on omat huoltoteknikot.

– Meiltä löytyy tarvittaessa myös huoltopalvelut. Kolmehenkinen huoltotiimimme tulee joko paikan päälle huoltamaan laitteet tai laitteet voi lähettää meille huollettavaksi. Huoltopalvelut voidaan räätälöidä joustavasti asiakkaan tarpeen mukaan. Huoltopäällikkömme Olli Maunu myös kouluttaa asiakkaiden omia huoltoteknikoita. Jotta voi tehdä B. Braun -laitteiden huoltoja, täytyy olla käytynä virallinen valmistajan määrittelemä huoltokurssi, Sinisalo sanoo.

Määräaikaishuollot tehdään kahden vuoden välein ja korjaukset tarvittaessa. Digitalisoidut huoltoraportit tulevat automaattisesti järjestelmästä. Tiedot siitä, mille laitteelle on tehty mikäkin huolto, on helppo saada.

–  IT-tuen tarve kasvaa entistä enemmän, kun laitteita liitetään verkkoon ja tietojärjestelmiin. Suomenkielinen IT-tuki on asiakkaidemme saatavilla. Pystymme vastaamaan tarpeisiin lyhyelläkin varoajalla, Sinisalo sanoo.

Tiedonsiirto on salattua

Laitteiden jäljitettävyys on entistä vaivattomampaa. Järjestelmä antaa tiedot siitä, missä sairaalan jopa tuhannet infuusiolaitteet sijaitsevat. Myös monenlainen data, jota laitteet tuottavat, on saatavilla sairaaloiden hyödynnettäväksi.

Järjestelmässä liikkuva tieto on täysin salattua ja liikkuu kryptatussa muodossa. Laitteissa ei liiku potilastietoja eli potilaat ovat laitetasolla anonyymejä.

Jos haluat lisätietoja, ota yhteyttä sähköpostilla
B. Braun Medical Oy
Karvaamokuja 2b
00380 Helsinki